THE BANK

More than a bank.

More than just a bank, a bank with an economic and social role, committed to defending social, economic and environmental sustainability and contributing to the country's prosperity. 

Mais do que um banco, um banco com um papel económico e social.

Who we are.

Founded in 1844, Banco Montepio is the oldest Portuguese financial institution, unique in the national financial panorama due to its origin and mutualist foundation. A universal, intergenerational, interclass and multicultural bank, providing financial services to private customers, companies and institutions in the social sector, at all stages of their life cycle.

Our mission.

Make a difference in the lives of each person, families, companies and social economy institutions in order to actively contribute to a more conscious and supportive present, and cooperate in building a more sustainable future for future generations.
Mais do que um banco, um banco com um papel económico e social.

Our values.

With a long path covered and with humanistic values, since 1844. Democracy, freedom, independence and solidarity are mutualist principles, which are at the genesis of this 100% Portuguese bank with mutualist inspiration. And there are values that are in our identity, in our culture, and in our brand – that guide us every day, in every action and decision – and that help us fulfill our purpose. 

  • Proximity, every day.
  • Trust, since 1844.
  • Solidity, a commitment.
  • Transparency, an attitude.
  • Tradition, in our legacy.
  • Innovation, in our blood.
  • Inclusion,  in our soul..

So much, in a single brand signature: Values that Grow with You.

Mais do que um banco, um banco com um papel económico e social.

Banco Montepio in Portugal and the World.

 Banco Montepio serves more than 1.3 million customers in mainland Portugal, the Autonomous Regions of Madeira and the Azores, and throughout the world. Headquartered on Rua Castilho, in Lisbon, the institution has a network of more than 200 branches nationwide and representation in France, Germany, Switzerland, Canada and the United States of America, in the cities of Paris, Frankfurt, Geneva, Toronto and Newark, respectively, to support Portuguese communities.

Our people.

We are a bank with the soul of people and these are our people and their stories. The people who work every day to make a difference in your life. Now, you can get to know them even better.

Recognition.

The best recognition comes from the market, which we have tried to serve in the best way possible for almost two centuries. We receive these recognitions with great humility, and with the commitment that we will seek to be better every day. Thank You!

2023

Superbrands

O Banco Montepio é uma Superbrands, pela 14ª vez. A atitude e a determinação não dependem de números de sorte. Ao longo dos nossos 179 anos, temos vindo a fortalecer o valor da nossa marca, que resulta no reconhecimento dos consumidores. Vamos continuar aqui, ao lado das famílias, das empresas e das entidades da economia social. Este prémio é da exclusiva responsabilidade da entidade que o atribuiu.

2022

Escolha do consumidor

O Crédito Habitação do Banco Montepio foi eleito escolha do consumidor. Este prémio destacou-se pelos bons resultados, obtendo um nível de Satisfação de 81,66% e um nível de Recomendação de 83,06%. O banco destacou-se entre os consumidores nas categorias: “Confiança no banco”; “Explicação detalhada de produtos”; “Facilidade na entrega de documentos”; ”Prazo de crédito flexível” e “Disponibilidade do Gestor para tratar do processo”.

Este prémio é da exclusiva responsabilidade da entidade que o atribuiu.

2021

Ativista no desenvolvimento sustentável

A APEE – Associação Portuguesa de Ética Empresarial distinguiu o Banco Montepio atribuindo uma menção honrosa na categoria “Comunidade”, reconhecendo a implementação de políticas e modelos de boa governação durante o ano de 2021, que criam valor para os seus stakeholders e que contribuem ativamente para o desenvolvimento sustentável. Este prémio é da exclusiva responsabilidade da entidade que o atribuiu.

2020

Campanha crédito habitação distinguida

A campanha de crédito à habitação do Banco Montepio conquistou três distinções na última edição de 2020 dos Prémios Lusófonos da Criatividade. Os galardões foram recebidos nas categorias:

  • TV e Cinema – rubricas "Filme para TV" e "Campanha"
  • Digital - "Filme para Web"

Este prémio é da exclusiva responsabilidade da entidade que o atribuiu.

Banco Montepio.

More than a bank, the bank of all people's causes.